درد دندان را در چند دقیقه با درمان خانگی تسکین دهید

فهرست مطالب

به خاطر داشته باشید که هیچ گاه آسپرین یا هر مسکن دیگری را بر روی دندان یا لثه خود قرار ندهید و به جای این کار اشتباه آن را میل کنید.

شاید شما نیز تجربه کرده باشید که دندان دردی ساده می‌تواند روزتان را خراب کرده و اعصابتان را به هم بریزد. آبسه و شکستگی دندان، عفونت، آسیب و مشکلات لثه، افراط در آدامس جویدن و دندان قروچه‌های مکرر مهم‌ترین عوامل بوجودآورنده دندان درد هستند.

گاهی اوقات دندان درد خفیف با حساس شدن دندان به گرما و سرما و در صورت شدید شدن با دردهای شدید و غیر قابل تحمل بروز می‌کند. با آنکه رجوع به پزشک بهترین راه برای کاهش درد است اما می‌توان با درمان‌های خانگی در مدت زمانی کوتاه از دندان درد خلاص شد.

اولین قدم برای درمان دندان درد، نگه داشتن سر به سمت بالا است زیرا فشار را از اطراف دندان‌ها کاهش می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید یک حبه سیر را له کرده و روی دندان دردناک خود قرار دهید. سیر به علت خواص ضدعفونی‌کننده و بی حس کنندگی می‌تواند به راحتی دردتان را کاهش دهد.

راه دیگر قرار دادن یک چای کیسه‌ای مصرف شده روی دندان یا استفاده از کمپرس آب سرد است. برای این کار می‌توانید چند قطعه یخ را درون پارچه‌ای تمیز قرار داده و آن را بروی نواحی اطراف دندان دردناکتان قرار دهید، سرما می‌توان آستانه دردتان را افزایش داده و درد را قابل تحمل‌تر کند.

یادتان باشد به هیچ وجه یخ را مستقیم روی دندان یا لثه‌تان نگذارید.

به خاطر داشته باشید که هیچ گاه آسپرین یا هر مسکن دیگری را بر روی دندان یا لثه خود قرار ندهید و به جای این کار اشتباه آن را میل کنید.

البته مصرف قرص و دارو برای کاهش دندان درد باید تحت نظر پزشک انجام شده و آخرین راه باشد چراکه که این کار علاوه بر افزایش درد دندان و لثه به مدت چند روز حساسیت، آسیب و گاهی احساس سوختگی و تورم دندان را به همراه دارد.

 

ساخت دندان مصنوعی در یک روز

در کوتاه ترین زمان دندان خود را تحویل بگیرید!