عادت به دندان مصنوعی، صبوری می‌خواهد!

فهرست مطالب

 

بعد از مدتی که افراد به دندان مصنوعی خود عادت کردند، حتی یادشان می‌رود که دندان مصنوعی در دهان دارند. یک راه کنار آمدن با این دندان‌ها این است که افراد در روزهای اول سعی کنند ساعت‌های بیشتری دندان مصنوعی را در دهان خود نگه دارند، بدین ترتیب که یکی، دو روز اول و حتی شب‌ها نیز دندان‌های خود را خارج نکرده تا زودتر به آن عادت کنند. عادت کردن به دندان مصنوعی مستلزم صبوری زیادی است، دندان مصنوعی جدید همیشه در دهان عضوی بیگانه است و از این رو چندین روز یا هفته لازم است تا شما به آن عادت کنید و پس از گذشت زمان و تمرین، به زودی می‌آموزید که چگونه با آسودگی خاطر غذا بخورید، صحبت کنید و بخندید.

صحبت کردن با دندان مصنوعی، در ابتدا دشوار است و این طبیعی است و چند هفته زمان می‌برد تا به صحبت کردن با دندان مصنوعی عادت کنید. در این میان کتاب خواندن با صدای بلند و روبروی آینه و شمردن اعداد با صدای بلند تا حدی می‌تواند مشکل را سریع‌تر رفع کند.

قرار دادن دندان مصنوعی برای اولین بار در دهان سخت است به طوریکه فرد احساس می‌کند دهانش خیلی پر شده است و از این رو غذاخوردن در ابتدا غیرممکن و حتی خسته‌کننده به نظر می‌رسد اما باز هم می‌توان گفت در این مورد نیز زمان مشکل‌گشاست.

افراد در ابتدا باید سعی نمایند که از غذاهای نرم استفاده کنند تا به غذاخوردن با دندان‌های جدید عادت کنند و یا غذا را به قطعات ریز تقسیم کرده و لقمه‌ها را کوچک بردارند و به مدت طولانی آن را بجوند ضمن آنکه برای جویدن غذا از هر دو طرف دهان کمک گیرند تا نیروهای جویدن متعادل شوند و دندان ثبات داشته باشد.

معمولا بعد از چند روز لازم است دوباره به دندان‌پزشک مراجعه کنند تا دندان مصنوعی را بررسی کنند و اگر لازم باشد، تنظیم‌های لازم روی آن انجام شود.

در بیشتر موارد، دندان مصنوعی در روزهای اول به لثه فشار می‌آورد تا جایی که ممکن است زخم‌هایی روی لثه ایجاد ‌شود که این امر طبیعی است و شستشو با آب نمک ولرم می‌تواند کمی آرام‌بخش باشد. حتما چند ساعت در طول شبانه‌روز به ویژه شب‌ها دندان مصنوعی از دهان خارج شود تا لثه استراحت کند.

خارج کردن دندان مصنوعی در طول شب، به زبان و عضلات شما این اجازه را خواهد داد که با جریان بزاق، لثه ‌ها را ماساژ داده و به جریان خون در لثه‌های شما کمک کند.

تمیز کردن روزانه دندانهای مصنوعی برای جلوگیری از باقی ماندن ذرات غذایی ولک برداشتن دندانها ضروری است، شستشوی مداوم دندان مصنوعی با آب ولرم ضروری است و این کار مانع رنگ گرفتن و ایجاد بوی بد دهان می‌شود.

ساخت دندان مصنوعی در یک روز

در کوتاه ترین زمان دندان خود را تحویل بگیرید!