۸ اشتباه مراقبت از دندان که باعث می‌شود دندان‌هایمان کم کم از بین برود

فهرست مطالب

ما در این مقاله سعی می‌کنیم از اشتباهاتی که در مراقبت از دندان خود می‌شویم بگوییم و اگر بتوانیم جلوی دندان دردهای بعدی شما را بگیریم، خوشحال خواهیم شد. همراه ما باشید.

۱- نادیده گرفتن بوی بد دهان

بوی بد دهان  می‌تواند نشان دهنده رعایت نکردن بهداشت یا بیماری لثه باشد. بعضی اوقات ما خودمان متوجه بوی نامطبوع نمی‌شویم اما افرادی که با آنها صحبت می‌کنید می‌توانند بو را حس کنند. در این حالت، یک روش آسان برای آزمایش کردن آن وجود دارد:

  1. قسمت داخلی مچ خود را لیس بزنید.
  2. ۵-۱۰ ثانیه صبر کنید.
  3. مچ دست خود را بو کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از انگشت یا یک تکه پنبه، پشت زبان خود را پاک کنید. سعی کنید خیلی زیاد پیش نروید که باعث رفلکس حلقی نشود.

 

۲- نوشیدن مایعات بعد از مسواک زدن

بله، مطمئنا، شما بعد از مسواک زدن صبح می‌خواهید صبحانه بخورید و نوشیدنی بنوشید. اما بسیار مهم است که عطر و بوی مسواک شما آخرین عطر و طعم روز باشد. حتی نوشیدن چای درست قبل از خواب می‌تواند روی دندان‌های شما تأثیر منفی بگذارد.

۳- بعد از مسواک زدن دندان‌های خود را بشویید

بعد از مسواک زدن، ممکن است دهان خود را با آب بشویید. به یک باره مقدار زیادی آب داخل دهان خود نکنید؛ کم کم آب را داخل دهان خود کنید! این عادت پوسیدگی دندان را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. عطر و طعم مسواک شدید است، اما به زودی به آن عادت خواهید کرد.

۴- مسواک زدن طولانی مدت

صرف فقط ۳۰ ثانیه برای مسواک زدن دندان‌ها به صورت روزانه به سختی می‌تواند به نتیجه مطلوبی منجر شود. این می‌تواند باعث کرم خوردگی و سایر مشکلات دندان شود. یک قاعده وجود دارد که حداقل ۳۰ ثانیه را برای هر ۴ قسمت دهان بگذرانید. در اصل می‌شود، ۲ دقیقه برای کل دهان.

 

۵- مسواک زدن خیلی سخت

وقتی نوبت به جلا دادن دندان‌هایتان می‌رسد، ممکن است آنها را خیلی سخت تمیز و مسواک کنید. متأسفانه با انجام این کار فقط می‌توانید به مینای دندان خود آسیب وارد کرده و دندان‌های خود را حساس کنید. انتخاب مسواک مناسب دندان‌هایتان نیز مهم است. بهتر است با دندانپزشک خود در مورد انتخاب مسواک مشورت کنید.

۶- بلافاصله پس از غذا دندان‌های خود را مسواک بزنید

لطفاً توجه داشته باشید که مسواک زدن دندان‌ها بلافاصله پس از خوردن غذا ممکن است روی مینای دندان تأثیر منفی بگذارد، خصوصاً اگر چیزی اسیدی خورده باشید. پس از غذا خوردن، باید حدود ۳۰ دقیقه از مسواک زدن خودداری کنید.

۷- عوض نکردن مسواک

طبق نظر محققان، به طور معمول توصیه می‌شود که هر ۳ ماه یک بار مسواک خود را عوض کنید. در غیر این صورت، باید به محض فرسوده شدن موهای مسواک، این کار را انجام دهید. در صورت تعویض به موقع است که مسواک زدن شما کارآمد خواهد بود و هر شکاف بین دندان‌ها تمیز می‌شود.

۸- هنگام بیمار هستید مسواک خود را تغییر ندهید

مسواک باکتری‌های موجود در دهان را از بین نمی‌برد. وقتی بیمار هستید، مسواک خود را تغییر دهید تا بعداً برای دوباره به بیماری مبتلا نشوید. همچنین مطمئن شوید که مسواک شما در روزهایی که بیمار هستید دیگر مسواک‌های اطراف را لمس و آلوده نکند.
آیا در این مقاله اطلاعات جدیدی پیدا کردید؟ از چه عادت‌های دندانی غالباً غفلت می‌کنید؟ لطفا توصیه‌های خود را برای مراقبت از دندان را برای ما بنویسید و تجربه خود را با ما در میان بگذارید!

ساخت دندان مصنوعی در یک روز

در کوتاه ترین زمان دندان خود را تحویل بگیرید!